E-Posta :
Şifre :
3Ds Max 2016 Çıktı | 3D Eğitim
3D BLOG /3Ds Max 2016 Çıktı

3Ds Max 2016 Çıktı

Yayınlanma Tarihi : 10.04.2015 Editör
Fatih Çilingir

Autodesk 3ds Max 2016 versiyonunu çıkardı. Yeni versiyon  ile birlikte çok fazla yenilik beklentisi vardı. Ancak çok yenilik yerine az ve önemli gelişmeleri Bu yazımda inceleyeceğiz.

3Ds Max 2016 Çıktı İşte Yenilikler

3Ds Max her yıl güncelleme sonrası plugin sıkıntısı yaşıyor sürekli gelen güncellemeler Plugin üreticisi firmaların canını iyice sıkıyordu. Firmalar özellikle her yıl çıkan yeni versiyonlar yüzünden iş gücünü artırmak zorunda kaldı. 

Autodesk ise bu duruma ticari bakıyor sonuçta bu kadar değerli yazılımların yatırıma ve geri kazanıma ihtiyacı var bu yüzden Autodesk lisans alan müşterilere 1 yıl veya 3 yıl gibi upgrade paketleri satıyor doğal olarak da müşterilerine karşı verdiği sözü yerine getirmesi gerekiyor bu nedenle sürekli 3ds max her yıl Mart veya Nisan ayında yenileniyor. Bu yaklaşık 5 6 yıldır böyle oldu. Şimdi gelelim yeniliklere

Öncelikle ilk gelen değişiklik ise Classic ve Design versiyonlarının birleştirilmesi oldu bu çok kafa karıştıran uygulamayı daha önceden de eleştirmiştim Bu durum kullanıcılarda “Bir fark var mı?” sorusunu da beraberinde getirmişti. Elbette ki fark var ama bu seferde “Hangisini Kullanmalıyım?” sorusunu çok duyar olmuştuk.

3Ds Max 2016 Arayüz

3Ds Max 2016 yı açınca göze çarpan ilk şey Classic mi yoksa Design versiyonunu mu kullanmak istediğimizi sorması oluyor.


3Ds Max 2016 Viewport

3ds max içerisinde viewportta gözle görülür bir hız artışı sağlanmış daha hızlı bir viewport görüyoruz.

Yeni versiyonda gözümüzü boyayan en yeni özellik ise Mouse over özelliği oldu Sahneye çizdiğimiz objelerin üzerinde gezdiğimizde etraflarında sarı bir glow efekti görüyoruz eğer bir objeyi seçmişsek mavi bir glow efektine dönüşüyor bunu Cinema4D görmüştük Maya içinde de benzer kullanım mevcuttu. 3ds Max içerisinde de iyi bir özellik oldu.


3Ds Max 2016 Pluginler

3ds max 2016 da gördüğümüz en önemli yenilik 3ds max 2015 de kullandığımız pluginlerinde 2016 ya yazılımsal olarak uyumlu olması oldu. 

3Ds Max 2016 Kamera Işık

Ayrıca uzun süredir Kamera ve Işık sisteminde yenilikler yapılmıyordu Bu yüzden iray mentalray gibi render motorları sinematik araçlar bakımından yoksun kaldı. Bu yüzden Vray Render vb. render motorları 3ds max içersinde bulunan bu iki render motoruna sinematik açıdan ezici farklar attı.

3ds max 2016 ile birlikte Physical kamerayı bizlerle buluşturdu. Bu özellikle birlikte 3ds max gerçek kameraları taklit eden bir kameraya kavuşmuş oldu. Bu bana satın aldığım yeni bir kamerayı inceleme heyecanı ile aynı hissi verdi :)

3ds max içersinde yaşadığımız en büyük sıkıntılardan birisi ise oluşturduğumuz ışıkların gerçek zamanlı sahneye etkilerini göremeyişimizdi bu nedenle ışık yoğunluklarının sahne üzerindeki negatif ve pozitif etkilerini render almadan göremiyorduk. Bunun ise yeni Enviorenment özelliklerine eklendiğini inceledim. Etkili ve etkileyici bir yenilik olduğunu söyleyebilirim.


3Ds Max 2016 Rendering

Render Ayarında bütünüyle bir değişikliğe gidildi artık render yazılımı seçebileceğimiz gibi Renderlarımızı 360 Cloud hesabımızada online olarak bağlayabileceğiz. Bunun yanı sıra son zamanlarda Network renderin önemi arttığı için anlaşılır bir network seçeneği koyuldu ancak network backburner sisteminde radikal bir değişiklik yapılmadı mevcut şekilde çalışıyor.

Rendering bölümünde bir başka özellik Camera Sequencer özelliği oldu. Sahne kameralarımızda state sets yapmak ve istediğimiz kameraya anında geçiş yapmayıda bu menü aracılığı ile kullanabileceğiz.

Lighting Analysis özelliği getirildi sahnedeki ışıkları test edebileceğimiz, kaldırabileceğimiz sahnede kaç ışık olduğunu mevcut material adedi gibi bir çok render analizini de görebileceğiz

Ayrıca Autodesk’in Raytracer ayarlarını rendering bölümüne ekleyerek bu alanda tarif hatalarını da gidermek istedi diye düşünüyorum zira bunun sadece menüyü doldurmak için olduğunu düşünmek istemiyorum :) çünkü Raytracer Global Include ve Exclude ayarlarını da koyarak kapsamı artırmış gibi de geldi :)


3Ds Max 2016 Alembic

Autoedesk’in 3ds max içersinde alembic entegrasyonu özelliğini getireceğini bekliyordum bu özelliğin 2015 versiyonu ile birlikte geleceğini düşünüyordum.

Bu yeni özellik 2016 da yerini Create bölümünde almış oldu. “Alembic ” (.abc) özelliğini denediğimde performanslı olduğunu söyleyebilirim. Animasyon sektörünün son zamanlarda böyle bir paylaşıma oldukça ihtiyacı vardı. Bir çok firma bu alanda yazılımsal güncellemeye gitti Vray Render 3.0 versiyonu ile birlikte Alembic desteğini vermeye başlamıştı. Cinema4D’ ve Maya’nin ise bu özelliği 3ds Max den daha önce desteklediğini söyleyebilirim.

Autodesk’in güncellemelerinde Maya’yı Animasyon ve Film sektöründe önde tuttuğunu görüyoruz. Nuke ile Maya’nın alembic entegrasyonu ise harika performanslar veriyor.

Alembic ‘in son zamanlarda Geometry caches konusunda inanılmaz başarılı bir entegrasyon olduğunu söylemeyide unutmayalım.

3Ds Max 2016 ParticleFlow

Bir başka kurcaladığım yeni bölüm ise ParticleFlow oldu özellikle 3D Eğitim ParticleFlow Eğitim setimizi çıkarmadan önce yeni güncellemenin gelmesini beklemiştik. 2015 ile gelen yeniliklerde Data Operatör bugları ile karşılaşmıştım. 2016 da hiçbir sıkıntı olmadığını gördük PFlow’un biraz daha hızlı çalıştığını da belirtmem gerekiyor tabiî ki.  

3Ds Max 2016 Civil View

Civil View özelliği üst menüye eklendi Autocad ve benzeri yazılımların kullanıcılarının kolay ulaşacağı ve daha basit bir hale getirildiğini gördük bu menüde inches milimetre centimenre vb. özellikler System units bölümünde bulunurken ülkelere göre değişen metrik sistemlerin seçilebilmesi de Contry bölümünde sağlanmış Design versiyonunda otomatik algılama sistemide mevcut kılınmış.

3Ds Max 2016 Max Creation Graph Editör özelliği

Yine önemli bir yenilik Scripting bölümü altında bulunan Max Creation Graph Editör özelliği olmuş 3ds max de Pluginlerin yapıları scripting temeline dayanır 3ds max bu konuda daha hızlı kullanabilmemiz için yazılımcılara yarayacak harika bir özelliğe imza atmış PFlow’un Graph Editör özelliğine benzer bir pencere oluşturulmuş bu özellikle 3ds max içersinde scripting yazmak çok çok basitleştirilmiş. Yazılım yapmayı çok seven biri olarak bu özellik beni oldukça sevindirdi.


3Ds Max 2016 Preference Setting Bölümünde gelen yenilikler

Files bölümünde bir yeni özellik daha gördük buda Drag and Drop özelliği oldu.
Viewports
bölümünde ise Selection / Preview Highlights özellikleri geldi.
Tab menüden MentalRay özelliği kaldırıldı.

Animasyon
Zaman Konfigurasyon ayarlarımızda Adjust Keys seçeneği eklendi.

Autodesk Henüz yeni özelliklerle ilgili bir açıklama yapmadı. Yazılımı İnceledikçe Sizlerle yeni özellikleri tekrar Paylaşacağım.

Fatih Çilingir
3D Eğitim





Yorumlar

Yorum Ekle
Başlık
Yorumunuz
Güvenlik Kodu This Is CAPTCHA Image
   
 
* Yorumlar Onaylanınca yayınlanmaktadır. İlginize Teşekkür ederiz.


 
Tüm Hakları Saklıdır Copyright 2008-2012